tonemapping
Posted: Mon Dec 01, 2014 2:49 pm
3.1 is looking great so far !! , just wondering if you could implement an option for different tonemapping/burn options to go with the film curves. From what I can see maxwell works similarly to modo in this regard, when you burn in an area saturation is increased in it as well it would be nice to have as an "option" for it working more s how vray/corona do it . Which is more like a burn on the luminance without the saturation going crazy. I've posted a macro that was made for fusion if that helps .

{
Tools = ordered() {
CoronaHighlightCompression1 = MacroOperator {
Inputs = ordered() {
MainInput1 = InstanceInput {
SourceOp = "CoronaHighlighCompression",
Source = "Image1",
},
Input1 = InstanceInput {
SourceOp = "CoronaHighlighCompression",
Source = "NumberIn1",
Name = "HighlightCompression",
MinScale = 1,
MaxScale = 10,
},
},
Outputs = {
MainOutput1 = InstanceOutput {
SourceOp = "CoronaHighlighCompression",
Source = "Output",
},
},
ViewInfo = GroupInfo {
Name = "CoronaHighlightCompression",
Pos = { 0, 0, },
},
Tools = ordered() {
CoronaHighlighCompression = Custom {
CtrlWZoom = false,
CtrlWShown = false,
NameSet = true,
Inputs = {
NumberIn1 = Input { Value = 1, },
LUTIn1 = Input {
SourceOp = "CustomTool1LUTIn1",
Source = "Value",
},
LUTIn2 = Input {
SourceOp = "CustomTool1LUTIn2",
Source = "Value",
},
LUTIn3 = Input {
SourceOp = "CustomTool1LUTIn3",
Source = "Value",
},
LUTIn4 = Input {
SourceOp = "CustomTool1LUTIn4",
Source = "Value",
},
RedExpression = Input { Value = "r1 * (1+r1/(n1*n1))/(1+r1)\r\n", },
GreenExpression = Input { Value = "g1 * (1+g1/(n1*n1))/(1+g1)\r\n", },
BlueExpression = Input { Value = "b1 * (1+b1/(n1*n1))/(1+b1)\r\n", },
NumberControls = Input { Value = 1, },
ShowNumber2 = Input { Value = 0, },
ShowNumber3 = Input { Value = 0, },
ShowNumber4 = Input { Value = 0, },
ShowNumber5 = Input { Value = 0, },
ShowNumber6 = Input { Value = 0, },
ShowNumber7 = Input { Value = 0, },
ShowNumber8 = Input { Value = 0, },
PointControls = Input { Value = 1, },
ShowPoint1 = Input { Value = 0, },
ShowPoint2 = Input { Value = 0, },
ShowPoint3 = Input { Value = 0, },
ShowPoint4 = Input { Value = 0, },
LUTControls = Input { Value = 1, },
ShowLUT1 = Input { Value = 0, },
ShowLUT2 = Input { Value = 0, },
ShowLUT3 = Input { Value = 0, },
ShowLUT4 = Input { Value = 0, },
},
ViewInfo = OperatorInfo { Pos = { 1045, 115.5, }, },
},
CustomTool1LUTIn1 = LUTBezier {
KeyColorSplines = {
[0] = {
[0] = { 0, RH = { 0.333333333333333, 0.333333333333333, }, Flags = { Linear = true, }, },
[1] = { 1, LH = { 0.666666666666667, 0.666666666666667, }, Flags = { Linear = true, }, },
},
},
SplineColor = { Red = 204, Green = 0, Blue = 0, },
CtrlWShown = false,
},
CustomTool1LUTIn2 = LUTBezier {
KeyColorSplines = {
[0] = {
[0] = { 0, RH = { 0.333333333333333, 0.333333333333333, }, Flags = { Linear = true, }, },
[1] = { 1, LH = { 0.666666666666667, 0.666666666666667, }, Flags = { Linear = true, }, },
},
},
SplineColor = { Red = 0, Green = 204, Blue = 0, },
CtrlWShown = false,
},
CustomTool1LUTIn3 = LUTBezier {
KeyColorSplines = {
[0] = {
[0] = { 0, RH = { 0.333333333333333, 0.333333333333333, }, Flags = { Linear = true, }, },
[1] = { 1, LH = { 0.666666666666667, 0.666666666666667, }, Flags = { Linear = true, }, },
},
},
SplineColor = { Red = 0, Green = 0, Blue = 204, },
CtrlWShown = false,
},
CustomTool1LUTIn4 = LUTBezier {
KeyColorSplines = {
[0] = {
[0] = { 0, RH = { 0.333333333333333, 0.333333333333333, }, Flags = { Linear = true, }, },
[1] = { 1, LH = { 0.666666666666667, 0.666666666666667, }, Flags = { Linear = true, }, },
},
},
SplineColor = { Red = 204, Green = 204, Blue = 204, },
CtrlWShown = false,
},
},
},
},
ActiveTool = "CoronaHighlightCompression1",
}

{
Tools = ordered() {
CoronaHighlightCompression1 = MacroOperator {
Inputs = ordered() {
MainInput1 = InstanceInput {
SourceOp = "CoronaHighlighCompression",
Source = "Image1",
},
Input1 = InstanceInput {
SourceOp = "CoronaHighlighCompression",
Source = "NumberIn1",
Name = "HighlightCompression",
MinScale = 1,
MaxScale = 10,
},
},
Outputs = {
MainOutput1 = InstanceOutput {
SourceOp = "CoronaHighlighCompression",
Source = "Output",
},
},
ViewInfo = GroupInfo {
Name = "CoronaHighlightCompression",
Pos = { 0, 0, },
},
Tools = ordered() {
CoronaHighlighCompression = Custom {
CtrlWZoom = false,
CtrlWShown = false,
NameSet = true,
Inputs = {
NumberIn1 = Input { Value = 1, },
LUTIn1 = Input {
SourceOp = "CustomTool1LUTIn1",
Source = "Value",
},
LUTIn2 = Input {
SourceOp = "CustomTool1LUTIn2",
Source = "Value",
},
LUTIn3 = Input {
SourceOp = "CustomTool1LUTIn3",
Source = "Value",
},
LUTIn4 = Input {
SourceOp = "CustomTool1LUTIn4",
Source = "Value",
},
RedExpression = Input { Value = "r1 * (1+r1/(n1*n1))/(1+r1)\r\n", },
GreenExpression = Input { Value = "g1 * (1+g1/(n1*n1))/(1+g1)\r\n", },
BlueExpression = Input { Value = "b1 * (1+b1/(n1*n1))/(1+b1)\r\n", },
NumberControls = Input { Value = 1, },
ShowNumber2 = Input { Value = 0, },
ShowNumber3 = Input { Value = 0, },
ShowNumber4 = Input { Value = 0, },
ShowNumber5 = Input { Value = 0, },
ShowNumber6 = Input { Value = 0, },
ShowNumber7 = Input { Value = 0, },
ShowNumber8 = Input { Value = 0, },
PointControls = Input { Value = 1, },
ShowPoint1 = Input { Value = 0, },
ShowPoint2 = Input { Value = 0, },
ShowPoint3 = Input { Value = 0, },
ShowPoint4 = Input { Value = 0, },
LUTControls = Input { Value = 1, },
ShowLUT1 = Input { Value = 0, },
ShowLUT2 = Input { Value = 0, },
ShowLUT3 = Input { Value = 0, },
ShowLUT4 = Input { Value = 0, },
},
ViewInfo = OperatorInfo { Pos = { 1045, 115.5, }, },
},
CustomTool1LUTIn1 = LUTBezier {
KeyColorSplines = {
[0] = {
[0] = { 0, RH = { 0.333333333333333, 0.333333333333333, }, Flags = { Linear = true, }, },
[1] = { 1, LH = { 0.666666666666667, 0.666666666666667, }, Flags = { Linear = true, }, },
},
},
SplineColor = { Red = 204, Green = 0, Blue = 0, },
CtrlWShown = false,
},
CustomTool1LUTIn2 = LUTBezier {
KeyColorSplines = {
[0] = {
[0] = { 0, RH = { 0.333333333333333, 0.333333333333333, }, Flags = { Linear = true, }, },
[1] = { 1, LH = { 0.666666666666667, 0.666666666666667, }, Flags = { Linear = true, }, },
},
},
SplineColor = { Red = 0, Green = 204, Blue = 0, },
CtrlWShown = false,
},
CustomTool1LUTIn3 = LUTBezier {
KeyColorSplines = {
[0] = {
[0] = { 0, RH = { 0.333333333333333, 0.333333333333333, }, Flags = { Linear = true, }, },
[1] = { 1, LH = { 0.666666666666667, 0.666666666666667, }, Flags = { Linear = true, }, },
},
},
SplineColor = { Red = 0, Green = 0, Blue = 204, },
CtrlWShown = false,
},
CustomTool1LUTIn4 = LUTBezier {
KeyColorSplines = {
[0] = {
[0] = { 0, RH = { 0.333333333333333, 0.333333333333333, }, Flags = { Linear = true, }, },
[1] = { 1, LH = { 0.666666666666667, 0.666666666666667, }, Flags = { Linear = true, }, },
},
},
SplineColor = { Red = 204, Green = 204, Blue = 204, },
CtrlWShown = false,
},
},
},
},
ActiveTool = "CoronaHighlightCompression1",
}



